Lad os skabe en ny fortælling om Dragør | Dragør Radikale Venstre

Lad os skabe en ny fortælling om Dragør

Dragør har brug for en ny fortælling. Derfor handler vores om et grønt, åbent og moderne Dragør

Vi har både et læserbrev og en annonce i denne uges Dragør Nyt. Husk at det er tirsdag den 10, vi er på gaden foran Føtex.

Dragør har en lang og stolt historie. Men historien er ikke nødvendigvis det samme, som en stærk fortælling. I forhold til, hvor meget Dragør har at byde på, burde det være et af de stærkeste brands i Øresundsregionen. Så der er stadig plads til at udvikle fortællingen i 2017.

Jeg møder ofte indfødte københavnere, der aldrig har været i Dragør. Måske fordi det i dag er lidt af et projekt at komme hertil. Måske fordi de kun har hørt, at Dragør er et sted, hvor man kører ud om sommeren og spiser en is på havnen. Tre kugler i en vaffel, og så en lille tur op af Kongevejen. Det er hyggeligt, men heller ikke mere den det.

Andre mener, at vi er et lille lukket samfund, hvor alle forandringer og alle ideer udefra mødes med en mur af skepsis. Og hvor byens politiske liv er præget af personfnidder, gammelt nag, privilegier og særinteresser.

Radikale Venstre synes, at vi skal have en ny fortælling. Vores grundfortælling om Dragør hedder et åbent, grønt og moderne Dragør. Dragør skal opfattes som et åbent sted, hvor alle føler sig velkomne og nye ideer trives. Ud over vores historie og kulturarv, skal vi også være kendt som et grønt åndehul på Øresundskysten. Og endelig skal vi udvikle vores kultur, så den i endnu højere grad rækker ud mod verden og ind i nutiden, når det eksempelvis handler om oplevelser, gastronomi, kunst og musik.

Endelig handler det åbne Dragør også om det politiske liv. Vi vil skabe en ny politisk kultur, der er mere lyttende, inkluderende og troværdig.

Fra tirsdag den 10. er valgkampen for alvor i gang, hvor der er åbnet for brevstemmer. I den anledning vil de radikale kandidater være på gaden foran Føtex. Vi er specielt interesseret i, hvordan du vil udvikle historien om Dragør.  Håber vi ses!

Spidskandidat for Radikale Venstre.