07. june

Velkommen til Radikale Venstre i Dragør.

Vi er en del af vælgerforeningen for for Tårnbykredsen - altså en forening for både Tårnby og Dragør Kommune, men med forskellige lokalpolitiske programmer for de to kommuner.

Lokalt her i Dragør er det os, der arbejder for et åbent, grønt og moderne Dragør.

Grønt – for at beskytte vores naturværdier på Amager og sætte et grønt fingeraftryk i verden.
Åbent – for en åben politisk kultur. Og åbenhed i forhold til Danmark og resten af verden.
Moderne – fordi vi gerne vil udvikle Dragør i takt med resten af hovedstaden.

Ved kommunalvalget i november 2013 fik vi 3,7 procent af stemmerne, hvilket var en fremgang på 50 procent, men desværre ikke helt nok til at komme i kommunalbestyrelsen denne gang. Det var kun tredje gang, at Radikale Venstre stillede op i Dragør, og vi måtte erkende, at det er svært at få en platform, når vi er det eneste parti, der aldrig har siddet i kommunalbestyrelsen.

Vi arbejder dog ufortrødent videre på at påvirke den politiske dagsorden og debatten i Dragør i radikal retning. Og selvfølgelig med blikket rettet mod kommunalvalget i 2017 - hvor vi allerede er i gang med at udvikle en ny politiske dagsorden for Dragør.

Lad os endelig høre fra dig, hvis du har spørgsmål, kommentarer, ris eller ros.