Radikal ide om et hospice på Amager | Dragør Radikale Venstre

Radikal ide om et hospice på Amager

Vi havde ideen om etablering af et hospice i Dragør i vores valgprogram og senere har flere partier nævnt muligheden og enda talt om beliggenheden. Især efter at jeg i valgdebatten på Wiedergården fortalte, at vi i Radikale Venstre har været aktive i forsøget på at få et hospice til Dragør, subsidiært Syd-Amager, har flere partier ytret sig positivt om tanken. Det er rigtig glædeligt. I vores egenskab af et landspolitisk parti har fået etableret kontakt til de personer, der tager stilling til hvor de næste hospicer skal etableres. Så mon vi ikke, hvis Dragør bliver fundet interessant , sammen med andre partier, kan finde en egnet beliggenhed i samarbejhde med eventuelle etablerende fonde og stiftelser. I betragtning af, at Dragørs befolkning over 65 år, i de sidste 10 år er steget med mere end 30 %., håber vi ikke en etablering i Dragør vil være uinteressant. Måske kan det ud over det positive ved en etablering af et hospice i lokalområdet, give mulighed for arbejdspladser og andre forretninger til Dragør, måske kan det enda give mulighed for øget offentlig transport. Else Lykke Madsen formand for Radikale Venstre og kandidat til kommunalvalget

Omtalte personer

Else lykke Madsen